12 Mei 2011

::BeLaJaR DaN TeRuS BeLaJaR::

Assalamualaikum warahmatullah.
Salam ukhuwwah dan salam kasih sayang.Melarik kembali tinta bisu, mengungkap rasa hati yang mungkin tak terluah didepan makhluk bernyawa. salam semangat dan salam ceria untuk semua. walaupun ana agak 'exhausted'. Cuaca panas beberapa hari ini memberi kesan yang agak besar. Mudah letih dan lesu, then tetibe je weak.Macam nak demam tak demam. Pasang 'aircond' kereta pon macam memasang haba panas dimusim sejuk. terbakar muka,badan sejuk panas.
Ditambah pula dengan kerja yang tetibe jadi banyak. Memandangkan 3 hari nie bertugas kesorangan tanpa my partner of crime, so agak kelam kabut. terkial-kial dibuatnya. Banyak perkara yang masih perlu dipelajari. terlalu awal untuk faham semua skop kerja nie. kadang2 terbuat keje orang lain. Pengalaman. Minggu nie kena masuk ofis kerap jugak.Dua hari berturut-turut kena audit rumah student. siangku pendek jadinya. Bukan siang yang pendek, waktu tidur yang pendek sebenarnya..kannn..dah!hehehe...
Tapi bila fikir balik, bagus jugak sekali sekala ditinggal gini. Banyak perkara yang belajar. nak pulak, ana nie jenis bukan tau nak buat keputusan bila ada orang lain.Dan orang tue pulak lagi banyak pengalaman. Bila sorang2 gini, tau pulak independent. Mesti aman saudaraku itu..hahaha..Tiada suara meminta itu ini..hehehe..
Alhamdulillah,baru kerja namanya. rasa bersalah pulak kalau asyik relaks je.so, minggu nie laporanku penuh.hehehe..dengan bestnya mengarang cerita. dah pandai g jauh sorang-sorang kira ok la kan.Bila hari nie makin baik dari semalam,it more than enough...insyaAllah.
Dan yang paling BEST, bila sibuk-sibuk gini, ana boleh lupakan hal-hal mengacau..menyerabutkan kepala otak. Harap-harap keadaan akan bertambah baik.Jauh-jauhlah gangguan itu kerana ianya amat menganggu. melembutkan lutut dan buat anggota badan terketar-ketar. the time not coming yet...i'm not ready to face it..oh NO!!
Dah, bersimpang siur dah pergi. memaner je kan.maaf la, gambaran keadaan otak saat ini mungkin. end this week, insyaAllah..banyak perkara akan setle,i'll be normal back...insyaAllah...
ok..last but not least, jom ceriakan hidup kita!terlalu banyak perkara yang boleh kita buat daripada terus merungut atau menangis.'dunia ini terlalu hina untuk ditangisi'.Peringatan utk diri sendiri!Dan hidup ini terlalu singkat untuk membenci.
Jadi jom kita semarakkan kasih sayang dan tebarkan senyuman ke seluruh alam...Peace..no WAr!Ceria dan Comel...
sekian...

Tiada ulasan:

NOTA buat da'ei. Apabila kita sendiri diuji dengan apa yang sering kita dakwahkan, itu petanda Allah sedang mendidik kita agar melaksanakan apa yang kita perkatakan. Bersyukurlah kerana Allah masih sudi mengingati kita dalam usaha kita mengingatkan manusia. -khas buat diri yang faqir ini-