03 Mac 2009

RaYuaN HaTi...


Ya Allah...
Ku mohon moga tika dan saat ini
aku masih
dalam kasih sayang-MU
aku masih
dalam perhatian-Mu
aku masih
dalam pengampunan-MU
Ya Allah...
aku kerdil...dhaif
lagi penuh debu dosa
dan noda...
andai dinilai segala apa
kebaikan dan manfaatku Ya Allah
di mana aku
disisi-MU
kerana sekian lama..
aku merasa jauh..
jauh dari-Mu...
Ya Allah...
Hatiku berkarat dengan karat maksiat...
Kau sucikanlah
fikiranku kotor dengan noda dunia...
kau hilangkanlah
debu dan karat mazmumah telah menjarakkan
aku dengan-Mu
Kau dekatkanlah
Ya Allah...
dengan sifat Rahman dan Rahim-Mu...
aku mohon diberi kekuatan...
moga selepas ini
aku tidak lagi jatuh
dalam perangkap dosa dan noda...
Ya Allah,
Andai aku perlu korbankan diri ini
Untuk kasih sayang manusia aku redha
Kerana kasih sayangMu padaku
sudah amat cukup
Kurniakan aku kemanisan Ya Allah
Sehingga akhirnya aku
tidak lagi meminta
Kurniakan aku kesabaran..
Sehingga akhirnya aku
tidak lagi rasa sakitnya
Kurniakan aku keyakinan..
Sehingga akhirnya aku
tidak lagi menyesal
Kurniakan aku kecintaan Ya Allah..
Sehingga akhirnya aku
tidak lagi berdosa
ameen..ameen..ameen
Ya Rabbal 'aalamiin...

Tiada ulasan:

NOTA buat da'ei. Apabila kita sendiri diuji dengan apa yang sering kita dakwahkan, itu petanda Allah sedang mendidik kita agar melaksanakan apa yang kita perkatakan. Bersyukurlah kerana Allah masih sudi mengingati kita dalam usaha kita mengingatkan manusia. -khas buat diri yang faqir ini-