03 Ogos 2009

MoNoLoG SePi

Dalam sendu...
ku memujuk hati
Duhai hati!
Jangan begini...melawan
biar kena caranya
kalau tidak engkau juga
seperti mereka...
mengapa mereka begitu?
hilang hormat...hilang maruah
dek kerana harta yang akan ditinggal pergi...
Ya Allah...
aku tak mampu menipu diri
diamku bukan bermakna
aku redha dengan cara mereka...
namun,
banyak perkara perlu dijaga
biar aku menangis sendiri
biar mereka terus mengata
biar mereka puas mengadu domba
kerana aku yakin...aku pasti
Kau sentiasa bersama
aku dan mereka..
Melihat...Mendengar...Mengadili
aku ingin redha dengan ujianMu
justeru ku mohon...
bersama dugaan ini...kau berikan aku
kekuatan untuk menghadapinya..
aku percaya...tak selamanya..
mereka akan terus begitu...
sabar itu pendinding paling utuh saat ini..
moga aku dihiasi sifat mahmudah itu...
ya Allah...lindungi insan yang kusayang...
jika ujian itu untuk menambah keimanan
Kau berikan juga kekuatan untuk mereka...
hanya pada-Mu ya Allah
Tuhan yang Maha Mengetahui
apa yang akan terjadi...
moga hidayah-Mu akan menembusi
hati mereka yang menzalimi
diri sendiri...
moga bila saat itu tiba
aku dan mereka
belum terlambat untuk
mengukir segaris senyuman yang telah
lama hilang...insyaAllah.

1 ulasan:

SCREET METODE berkata...

bagus blognya salam sukses dan Smga slalu sehat dan dalam lindunganya amin

NOTA buat da'ei. Apabila kita sendiri diuji dengan apa yang sering kita dakwahkan, itu petanda Allah sedang mendidik kita agar melaksanakan apa yang kita perkatakan. Bersyukurlah kerana Allah masih sudi mengingati kita dalam usaha kita mengingatkan manusia. -khas buat diri yang faqir ini-