22 Julai 2010

..MeMBaHaGi HaTi DaN MiNDa..

Salam ukhuwwah dan salam kasih sayang..Alhamdulillah, masih dikurniakan kesihatan danruang waktu untuk menikmati nikmat iman dan Islam biarpun diri ini terkadang lalai dan leka dalam hidup seharian...
Alhamdulillah, saat belum tercapai hajat dan impian Allah mengirimkan teman-teman, atau lebih tepat adik-adik dari UPI yang sangat baik-baik belaka. Mengubat rasa rindu yang tidak pernah surut dengan adik2 dan teman SE UPI. namun, ternyata mereka masih menguasai hati ini hingga hati dan fikiran terus menggerakkan bibir untuk terus bercerita tentang mereka.
Dan anak cengeng ini rupanya masih cengeng walaupun dirasakan makin berkurangan sudah sikap itu. Waktu bercerita dengan Pak Herman kenangan di SE UPI, langsung mata ini berair. terus terdiam Ketua Jabatan itu dengan mainan emosi ana saat itu. Dan tadi sewaktu menceritakan lagi memori indah itu kepada Aditya, ana menangis lagi.haaaiiii..apa nak jadi!
Ya, dalam kesesakan dan kesibukan menyusun agenda sebaik mungkin untuk meraikan kehadiran adik-adik UPI disini, dalam waktu yang sama seharusnya ana perlu memikirkan tentang Majlis Konvokesyen yang bakal dihadapi kurang 2 minggu lagi. Tidak terasa keterujaan menyambut hari yang selama ini dinanti-nanti lantaran akal dan minda terlalu difokuskan kepada pengendalian aktiviti dan program. mengharapkan badan dan minda akan sihat dan cergas menjelang hari penting itu.
Hari-hari ke depan masih perlu menyediakan waktu dan minda untuk merencana banyak agenda penting dalam segala hal. hanya satu ana harapkan, moga-moga perkara ini tidak akan memberi kesan kepada layanan ana untuk adik-adik UPI. ana mahu memberikan yang terbaik. terlalu terkesan dengan layanan yang diterima, walaupun sedar yang ana tidak akan mungkin dapat membalas dengan layanan yang serupa.
Jika dulu ana hanya berteman dan bersahabat dengan teman-teman yang memang sudah rapat, namun untuk kali ini Allah memberi ana peluang untuk lebih mengenali seorang teman yang selama ini hanya dikenali begitu-begitu saja. ana melihat banyak hikmah disebalik semua ini. nyatanya silaturrahim itu makin berkembang dan utuh. Terima kasih ya Allah..
Mahu dikongsikan pengalaman ini bersama teman-teman, namun terlalu sempit waktu untuk berlama-lama di depan laptop. apa yang pasti, dengan pengalaman ini, ana dapat merasai bagaimana rasanya adik-adik SE UPI melayani karenah kami selama hampir 1 bulan di sana. dan ianya menjadikan ana makin menghargai dan merindui mereka. Terlalu luhur hati mereka tanpa pernah mengeluh penat dan lelah walaupun tiada sehari yang dilalui tanpa mereka. ana inginkan semangat itu menjalar dalam diri ini, walaupun tidak lama cukuplah sebulan ini. moga dengan semangat itu, ana dapat memberikan sehabis baik budi dan jasa untuk meraikan tetamu yang dinanti suatu hari nanti. dan untuk waktu ini, moga ana dapat kekuatan dan semangat untuk terus menghibur adik-adik SE di UM. Bantu aku Ya Allah..

Tiada ulasan:

NOTA buat da'ei. Apabila kita sendiri diuji dengan apa yang sering kita dakwahkan, itu petanda Allah sedang mendidik kita agar melaksanakan apa yang kita perkatakan. Bersyukurlah kerana Allah masih sudi mengingati kita dalam usaha kita mengingatkan manusia. -khas buat diri yang faqir ini-