12 Februari 2009

KeMaNiSaN DaLaM uJiaN


Salam ukhuwwah dan salam kasih sayang...
lama rasanya tidak mengemas rumah nie,da berhabuk dah pon.huhuhuuu...
keadaan kesihatan yang tak mengizinkan ditambah lambakan tugasan yang minta dilangsaikan buat ana terpaksa abaikan sementara rumah ini.Entah kenapa gangguan kesihatan kali nie agak panjang.Terlalu banyak debu yang perlu dibersihkan di hati.mungkin ini kaffarah atas kelalaian yang sering dilakukan.
bermula di program OPKIM,penghujung Januari hinggalah prog motivasi di MRSM Lenggong,disambung lagi dengan prog Kepimpinan minggu lalu,ana bergerak dalam kondisi yang agak tidak stabil.Tak pernah lagi rasanya selama ana membesar ini ana dilanda gangguan kesihatan yang panjang begini.kecuali semasa accident dulu....
Allahuakbar...percaturan Allah itu Maha Halus.mungkin ini dugaan untuk melihat sejauh mana ana mampu bertahan sebagaimana pernah ana katakan dulu.kalau ana mengalah ertinya ana berbohong pada diri sendiri.
namun, Alhamdulillah..disebalik semua ini Allah masih lagi mengurniakan sedikit kekuatan untuk berhadapan dengan kesakitan ini.
Apalah sakit ana yang sedikit ini berbanding apa yang Allah hadiahkan buat 'adik kesayangan' ana.tak ada apa-apa pon..kalau ana kerapkan ucapkan kata-kata;"sabarlah yer"."kuatkan hati dik"."Allah sayang adik"...kenapa bila ujian itu datang pada ana, ana mengalah.insyaAllah,sedikit kekuatan yang berbaki ditambah dengan perhatian teman-teman tak terasa nikmat kesihatan yang diambil oleh Allah ini.sudah lama benar ana sihat,apalah sangat sakit yang sedikiy nie(pujuk hati)
maaf teman-teman,entah apa yang ana merapu.rindu nak menulis tapi buat masa ini kena tak dapat nak tulis panjang...
sekali lagi maaf,buat teman-teman..thank's 4 everything.

Tiada ulasan:

NOTA buat da'ei. Apabila kita sendiri diuji dengan apa yang sering kita dakwahkan, itu petanda Allah sedang mendidik kita agar melaksanakan apa yang kita perkatakan. Bersyukurlah kerana Allah masih sudi mengingati kita dalam usaha kita mengingatkan manusia. -khas buat diri yang faqir ini-