23 Februari 2009

KeCeWa...


Salam'alaik dan salam kasih sayang...
Hari pergi kelas dengan bersemangat,walaupun perjalanan pulang ke kampung kali ini agak melelahkan,buang rasa penat sumer sebab hari nie ana ada satu misi...hehehee.
Tujuan utama hari..ana nak DERMA DARAH!!!da lama pasang niat,tapi tak kesampaian,da ja halangannya.so,hari nie la ana nak realisasikan keinginan ana.
Dengan penuh semangat,abes jer class terus g mkan.siap ambik makann seimbang tue.hehhee..Jaja pon semangat nak derma darah jugak.K.mia pon ikut,tapi dia tak boleh menderma.cukup untuk dier jer darah..hehehee..
sesampai jer kat KPS,isi form sumer..then tekanan darah and berat badan da ok.bila pergi check darah..keciwanya... Tak lepas...dengan muka yang tak puas hati dan kecewa,terus tnya nurse tue,"kenapa..?".nurse tue jawab,"darah yang awak ada cukup untuk diri awak jer.tak boley menderma".nak tanya banyak lagi,tapi da Q kat belakang,so bangun jer la.Jaja da lepas,da siap nak kena cucuk jarum dah...
dah tue,tunggu la Jaja,tak puas hati lagi.Nampak ja ader doktor yg free,terus g tanya.."Saya nak derma darah,tapi tak boleh.kenapa yer?".Doktor tue senyum jer,then dia kata,"owh,hemoglobin tak cukup la tue".dia siap tanya berapa hemoglobin la,mana la ana tahu.tak sempat nak tanya paper...ana tanya lagi,"Naper bley jadi camtue?". "Mungkin awak kurang makan daging dengan ayam."...owh,patut la,ana memang tak berapa suka makan ayam dengan daging.Lama jugak borak,macam-macam ana tanya.Banyak la ilmu baru dapat hari nie.Nasib baik la doktor tue melayan.
Lastly,melangkah balik dengan rasa kecewa lagi...
Tunggu la next time,yang penting nak jugak derma darah nie...huhuhu
sory,merapu kat sini..

Tiada ulasan:

NOTA buat da'ei. Apabila kita sendiri diuji dengan apa yang sering kita dakwahkan, itu petanda Allah sedang mendidik kita agar melaksanakan apa yang kita perkatakan. Bersyukurlah kerana Allah masih sudi mengingati kita dalam usaha kita mengingatkan manusia. -khas buat diri yang faqir ini-