15 Januari 2009

SeoLaH KeMBaLi Ke MaSa LaLu...

Salam ukhuwah dan salam kasih sayang...
Niat dihati mahu menukilkan sesuatu tentang apa yang ana lalui semalamn. namun kesuntukan masa membuatkan ana terpaksa tangguhkan sementara niat itu. Mungkin ramai mengetahui peristiwa besar yang berlaku di Universiti Malaya semalam. 14hb merupakan hari penamaan calon untuk pemilihan wakil MPM baru. Seawal jam 8.00pg gelombang oren sudah mewarnai dihadapan Fakulti Kejuruteraan. Laungan suara Pro-M bergema disegenap ruang. Lama benar merindui suasana ini. Jika setahun lalu ana dalam soff calon yang bertanding,kali ini ana dalam barisan sebagai wakil calon kepada adik sefakulti yang bertanding. Lain rasanya,terlampau excited berarak sampai tertinggal calon. mula la melilau mencari calon sebab da masanya untuk membuat penamaan. siap bertekak ngan pak guard lagi.adusss!!!salah faham sikit.da mintak maaf pon.hehehe..
Selesaikan urusan calon,kena pulak menunggu untuk semak biodata. ana da gelisah,nak ke kelas.tapi calon cakap ponteng jer..alaaa..berat hati.rupa-rupanya tak perlu semak biodata,kena g ambik gambar terus. Ya Allah,ruginya...terlepas kelas. memang geram sangat dengan pegawai yang bertugas,banyak benda yang kita tanya diaorang tak tau.arghhh!!!macam biasa lepas siap gambar dan taip manifesto,masa untuk bantahan.sumer bantahan yang dibuat ditolak. dah agak...but it's ok.
suasana yang agak kelam kabut, dengan sakit kaki sebab tak berenti berjalan ana rasa nak baring jer kejap.tapi suasana tak mengizinkan.
selesai semua urusan untuk hari itu,kira-kira jam 7.00malam ana balik rumah kejap.malamnya ada pengenalan calon,dan perlu selesaikan urusan berkaitan wakil calon. dengan gambar tak cukup.messy!!! Lepas solat isya' terus datang semula ke audi kps.ingat dah lewat tapi majlis baru jer start. ulang alik ke audi dan bilik Hep untuk uruskan wakil calon.sempat balik ke rumah sebb kena ambik gambar wakil calon.argggggghhhhhh...sangat kelakar. heehhehehe..
sesi semalam berlangsung cukup hangat. asakan soalan daripada mahasiswa menjadikan audi kps hangat..sangat hangat...! itupun hanya sebelah pihak yang bersuara. meminjam kata-kata POk Jak,mungkin pihak yang lagi satu belum berani..penakut mungkin.atau memang penakut...hahahahha..whatever!!!
hari nie kempen bermula.ana tetap ke kelas jam 8-9.30pg.selagi ada peluang kena manfaat betul2.lagipun ana dan wakil calon bergilir untuk berkempen.sebolehnya selagi ada masa cuba untuk masuk ke kelas.
jam 11pg ana kena buat sesi kaunseling.klien da datang,kesian dia kena tunggu sebab ana brief calon masa tue.Alhamdulillah,setlle asgmnt untuk esok.tinggal buat laporan je.(tgah siapkan laporan sambil update blog.heheheee) apa pon masih ada 3hari yang ana kira langsung tak membantu untk kempen disebabkan harinya jumaat,sabtu n ahad. mana la da orang kat fakulti..ntah ape-ape jer...
apapun,perjuangan perlu diteruskan.InsyaAllah,menang kalah itu urusan Allah.sehabis mungkin ruang dan peluang akan diambil untuk mencipta kemenangan.
Meminjam kata-kata wakil calon ana dulu(abg ijan and abg shahid),kalau boleh sebelum keluar dari fakulti pendidikan dan UM nie..nak tengok jugak kemenangan Mahasiswa mencipta perubahan untuk universiti.Student POwer!!! Hope and Change...YES,WE CAN..laungan keramat ini moga menjelmakan kemenangan pada 19 Januari ini.InsyaAllah.Doakan kami...
Wallahua'lam...

Tiada ulasan:

NOTA buat da'ei. Apabila kita sendiri diuji dengan apa yang sering kita dakwahkan, itu petanda Allah sedang mendidik kita agar melaksanakan apa yang kita perkatakan. Bersyukurlah kerana Allah masih sudi mengingati kita dalam usaha kita mengingatkan manusia. -khas buat diri yang faqir ini-