20 Januari 2009

JaNJi ALLaH iTu PaSTi...

Salam kasih sayang untuk semua..
ana terlalu gembira sangat ini.baru balik dari DTC,lepas Pro-Mahasiswa menang besar dalam pilihanraya kampus kali ini. Ya Allah,betapa besar kuasa-Mu.Allahuakbar!!!
tadi saat di umum jumlah calon umum,badan ana menggeletar saat melihat jumlah undi Syazwan.Bila di umum jumlah undi Hafiz Ilyas, saat itu air mata ana dah mengalir. Saat itu juga terasa seolahnya jatuh gugur semua rasa letih, penat dan sebagainya yang bertandang dalam badan.Saat tue ana menangis teresak-esak. Tambahan di sekeliling ana semuanya menangis.airmata kesyukuran..
Laungan doa wehdah bergema di segenap ruang DTC,saat itu airmata makin laju.satu kata hanya terlahir...Alhamdulillah..syukur pada-Mu Tuhan.Pro-Mahasiswa menyapu bersih kerusi umum.8 daripada 9 kerusi dimenangi Pro-Mahasiswa.Alhamdulillah,manisnya kemenangan ini.Terima kasih Ya Allah.Ucapan syukur berselang dengan ucapan tahniah.semua yang hadir keluar ke depan DTC dan membuat sujud syukur..Alhamdulillah.
tiada kata-kata mampu ana luahkan.yg pasti sekalung tahniah buat calon dan penggerak Pro Mahasiswa.Menang atau kalah bukan ukuran.Menang bermaruah,kalah juga bermaruah.Ana coretkan rasa kagum yang tak terhingga atas kesungguhan adik-adik calon Pro-Mahasiswa dari Fakulti Sastera dan Sains Sosial.Kamu sebenarnya menang dimata dan dihati kami..!!!Tahniah.
Ana bersyukur ana sempat merasa kemenangan Pro-Mahasiswa di Uni Malaya ini.selepas ini lebih banyak kerja yang perlu dilakukan untuk mengisi kemenangan ini. MOga Allah beri kekuatan kepada semua calon yang menang, dan jauhkan fitnah atas kejayaan ini.
Kemenangan perlu di isi..!!!
Sesungguhnya janji Allah itu pasti,lambat atau cepat..kebenaran pasti tertegak jua...
Salam kemenangan..Salam Perubahan..Salam Mahasiswa Merdeka...
Takbirrr!!!!

Wajah-wajah Pemimpin Mahasiswa...

2 ulasan:

Muhd Nur Ikhwan berkata...

Alhamdulillah.. Menang jugak kita... Rasa untung dapat rasa dua era kepimpinan berbaza -Ikhwan APM-

penawar yang diredhai berkata...

Alhamdulillah..iyerr..syukur sangat,sebelum hanya mendengar cerita-cerita generasi yg lepas memimpin kampus.insyaAllah,sempat merasa sebelum tinggalkan kampus.mesti terdapat pelbgai jangkaan drpd msyrakat kampus terhadap pimpinan Pro M...moga segalanya selamat...

NOTA buat da'ei. Apabila kita sendiri diuji dengan apa yang sering kita dakwahkan, itu petanda Allah sedang mendidik kita agar melaksanakan apa yang kita perkatakan. Bersyukurlah kerana Allah masih sudi mengingati kita dalam usaha kita mengingatkan manusia. -khas buat diri yang faqir ini-