17 Disember 2009

SaLaM Ma'aL HiJRaH 1431H

Salam'alaik. salam ukhuwwah dan salam kasih sayang.
meniti jam-jam terakhir ditahun 1430H, berbaur pelbagai rasa. pagi tadi sempat bersama beberapa orang bekas pelajar mengendalikan sesi usrah ringkas bersama adik-adik pengawas. Alhamdulillah...macam-macam ragam dapat ana lihat, terlalu jauh meninggalkan mereka buat mereka agak susah menyesuaikan diri pada awalnya. moga program yang dirancang untuk adik-adik pengawas ini dapat dijalankan dengan baik.ameen.

berbalik kepada soal tahun baru...cepatnya terasa masa berlalu.tahun ini terlalu padat sehinggakan ana terasa waktu terlalu pendek. walaupun adakalanya terasa juga kebosanan menghitung hari untuk memulakan praktikal,akhirnya masa itu tiba juga...kurang dua minggu ana akan memulakan tugas sebagai praktikal kaunselor. perasaan takut dan gementar makin terasa..apatah lagi seawal minggu pertama dan kedua, satu rakaman sesi kaunseling perlu dihantar kepada penyelia.

memandangkan tahun ini tahun terakhir sebagai seorang pelajar, ana amat berharap dengan kedatangan tahun baru ini akan memberi ana lebih semangat dan juga kekuatan untuk menyesuaikan diri dengan dunia kerjaya. satu suasana yang pasti mencabar. memandangkan zaman kampus yang merupakan satu zaman yang paling rileks, santai dan selesa, menjkadi satu kegentaran untuk keluar dari kepompong itu. apapun ana mengharapkan jiwa dan semangat baru bersempena tahun baru hijrah ini dapat membantu ana untuk lebih matang dalam setiap tindakan. begitu juga doa ana kepada semua kawan-kawan, sahabat jauh dan dekat...selamat meraikan kedatangan tahun baru dan moga perubahan diri dari yang sudah baik kepada yang lebih baik akan berlaku. transformasi yang kita usahakan moga kekal baik dan bermanfaat untuk diri kita juga memberi manfaat kepada sesiapa sahaja disekeliling kita. buat akhirnya, dalam kesempatan usia yang ada, ana mengharapkan kita dapat memanfaatkan sebaiknya untuk ibu ayah, keluarga, agama,bangsa dan negara.

Salam Ma'al Hijrah.Kullu 'am waantum bilkhair....

1 ulasan:

محمد حذوان بن حميدان berkata...

semoga terus thabat dlm perjuanagn.amin (^_^)

NOTA buat da'ei. Apabila kita sendiri diuji dengan apa yang sering kita dakwahkan, itu petanda Allah sedang mendidik kita agar melaksanakan apa yang kita perkatakan. Bersyukurlah kerana Allah masih sudi mengingati kita dalam usaha kita mengingatkan manusia. -khas buat diri yang faqir ini-