01 Jun 2011

::RuaNG YaNG DiNaNTi::

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.Salam Dipenghujung Jamadilakhir,berbaki sehari untuk menerima hadirnya fajar Rejab yang menggamit rasa menanti Sya'ban seterusnya debar syukur menyambut kedatangan Ramadhan yang mulia.3 bulan yang amat dicermati oleh Baginda Rasulullah. Moga sunnahnya terus mengalir dalam kehidupan kita.Mengharapkan keajaiban berlaku dalam tempoh ini,namun mungkin Allah belum mengizinkannya.Masanya bukan sekarang.Kerana Dia Maha Mengetahui,maka aku serahkan urusanku dalam ketentuannya sesudah usaha dan doaku.InsyaAllah,Dia telah menyediakan yang terbaik untukku.

InsyaAllah,bakal menyambut kedatangan Rejab,bulan Allah bersama ayahbonda tercinta.Benarlah bicara teman-teman dulu,bila kita perlu mengatur waktu untuk memenuhi kehendak perkara itu terkadang amat sulit.Jika dulu,bosan berada dirumah, mengharapkan cepat dapat kerja supaya dapat berubah suasana,Bila sudah bekerja pula..menghitung hari..menjenguk kalendar mencari-cari hari cuti.Cuti perlu dirancang sebaiknya supaya berbaloi dan betul-betul menikmati cuti.Alhamdulillah,walau terpaksa belakangkan jemputan teman-teman untuk menghadiri walimah mereka,kuatkan hati untuk pulang ke kampung kerana kerinduanku pada ayahbonda dan kampung halaman tercinta lebih menekan.Maafkan ana kerana tidak dapat meraikan hari bahagia kalian.Tapi bila difikir semula,ok jugak tak pergi semua.Yer la,sorang selatan,sorang ditimur, sorang ditengah kL,senang-senang semua tak payah pergi.kan adil!hehehe..ingat lagi perjalanan ke walimah sahabat minggu lalu,tak sempat rasanya.ditambah dengan tiada teman yang dapat ikut,hanya mampu susun sepuluh jari mohon maaf je la.

apalagi bila bonda tercinta sudah setkan dalam kepala yang ana akan balik tiap-tiap bulan.ya Allah,sabar je la bondaku.bulan nie alhamdulillah,da cuti umum.bulan depan kena la apply cuti,mana ada dah cuti umum.Kelakar jugak bila ingat balik.tapi ana yakin,kalau niat baik,Allah akan mudahkan jalan,insyaAllah.so,rancang je la,nak jadi ke tak,tunggu dan lihat.

Bila berhadapan dengan keadaan macam ini sedikit sebanyak ia mengajar kita untuk menghargai setiap ruang dan peluang.ada saja waktu terluang seharusnya diisi dengan perkara penting.bimbang esok peluang itu akan pergi dan tak akan datang lagi.

Oleh yang demikian jom kita penuhi masa dengan sebaiknya.Moga Hari ini lebih baik dari semalam.dan esok akan menjadi lebih bermakna dari hari ini.
Maaf atas tulisan yang caca marba.
-Menanti kedatangan Ramadhan yang Dirindui-

4 ulasan:

Mohd Husni Sulaiman berkata...

nie bukan org kg pong ka? blog walking

Mohd Husni Sulaiman berkata...

la la le la le la le la,
la la le la le la le la,
la la la la le la la la la la le la la,

Mohd Husni Sulaiman berkata...

akulahusni.blogspot.com dulu

syifamardiyyah berkata...

hg nie menguji typing task ke apa..dok nyanyi2 plak kt sini.hehehe...sat ak nk link..

NOTA buat da'ei. Apabila kita sendiri diuji dengan apa yang sering kita dakwahkan, itu petanda Allah sedang mendidik kita agar melaksanakan apa yang kita perkatakan. Bersyukurlah kerana Allah masih sudi mengingati kita dalam usaha kita mengingatkan manusia. -khas buat diri yang faqir ini-