16 September 2009

:.:TiTiPaN MeSRa MeNJeLaNG HaRi KeMeNaNGaN:.:



Salam ukhuwwah dan salam kasih sayang.Salam kesayuan menjelang berlabuhnya tirai Ramadhan. apakah akan ada lagi Ramadhan untuk ana dan kita nanti. Ramadhan kali ini sangat bermakna. Ramadhan terakhir ana sebagai seorang pelajar. Masa di isi sebanyak mungkin dengan program yang mampu mengukir satu kenangan indah bilamana ana tidak lagi disini kelak. Ramadhan yang agak berbeza bilamana ana dan sahabat mampu mengisinya dengan kemanisan ukhuwwah yang sejati. dan hari ini, kami akan membawa haluan masing-masing untuk pulang ke kampung. bukannya tidak bertemu lagi selepas ini, namun suasana sayu pagi tadi begitu berbekas di hati ana. mengambil kesempatan terakhir untuk bersalam-salaman. tak sedar airmata mengalir saat menghadiahkan peluk cium buat ahli bait tercinta...tangan dihulur maaf dipinta..untuk Ramadhan yang Syawal selepas ini pasti berbeza tanpa kehadiran mereka.
ana akan pulang petang nanti. usai sahaja majlis iftor PERKUM, selesai tanggungjawab ana, ana akan mengatur langkah untuk pulang ke Rawang dan bertolak selepas subuh esok.InsyaAllah...doakan perjalanan ana dan family.
Selepas raya mungkin punya peluang untuk mengemas kembali teratak ini. jadi di kesempatan ini, ana mengambil ruang dan peluang memohon ampun maaf.buat sahabat2,teman2, adik2,abang2,kakak2 juga sesiapa sahaja yang sudi menjenguk teratak ana juga buat yang mengenali ana secara langsung, mohon maaf atas salah dan silap sepanjang perkenalan.
Moga semangat Ramadhan terus membara biarpun kita sudah keluar daripada madrasah ini nanti. Moga Ramadhan kali ini menjadikan insan yang lebih berkualiti dari sudut iman, taqwa, akhlak dan peribadi serta seluruhnya.doakan kita sama-sama terus istiqamah selepas ini.
Buat semua Jemput ke rumah berhari raya nanti..
Salam Eid MuBarak
Minal 'aidil wal faiziiin..Kullu 'aam wa antum bikhair...
Hati2 Pulang Beraya...Moga Selamat Sampai bersama ayahbonda juga insan2 tersayang.
Assalamualaikum...


Tiada ulasan:

NOTA buat da'ei. Apabila kita sendiri diuji dengan apa yang sering kita dakwahkan, itu petanda Allah sedang mendidik kita agar melaksanakan apa yang kita perkatakan. Bersyukurlah kerana Allah masih sudi mengingati kita dalam usaha kita mengingatkan manusia. -khas buat diri yang faqir ini-